Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Jumat, 29 April 2011

Malaysia memang-nya kuat yah?

isi postingan ini tentang so hebat nya negara malaysia, saya baca dari blog nya orang malaysia yang ngehina indonesia. membuat saya tertawa terbahak-bahak. (HAHAHA). dia nunjukin kekuatan malaysia, padahal mah kagak ada apa2 nya jika dibandingkan dengan indonesia.

langsung saja deh, berikut kutipan orang malaysia yang bodoh itu:

Tentera darat : Komando 69 (utama) dan lain-lain regiment

kelengkapan : M1911 pistol, 9 mm and 10 mm Heckler & Koch MP5,Benelli M1014, Remington 870,Colt M16A2 dan lain-lain

Tentera Laut : Paskau (utama)

Kelenkapan : Colt M4A1, SIG-553 LB assault rifle, M249 Squad Automatic
Weapon (SAW), MP5 submachinegun, M4 carbine equipped dan lain-lain

Kelengkapan Tentera Udara : Helicopter EC725 Eurocopter, Jet Su-30MK, F/A-18D, MiG-29, CN-235, Hawk MK 108, MK 208 dan lain-lain

Kereta Kebal dan kereta perisai : 1149 buah

Kenderaan Pengangkut : 2026 buah

Peluru Berpandu : 6446 biji

Jet dan Helikopter : 143 biji

Pembekal : United States, Russia, United Kingdom, Germany, Italy, Switzerland, Canada, Poland & South Africa

Tambahan : malaysia memiliki MBT/kereta kebal utama moden iaitu PT-91 M, tidak seperti INDON yang memiliki kereta kebal era perang dunia ke2. ditambah pula dengan sistem pelancar roket pelbagai guna (MLRS) dari Brazil yang merupakan antara tercanggih di dunia.

Malaysia juga memiliki jet pejuang sukhoi 30mkm yang termoden, malahan lebih baik daripada milik Russia kerana kombinasi peralatan dari Perancis, Russia dan Britan. Bakal membeli jet pejuang jenis MRCA(multi role combat aircraft) pilihan utama ialah super hornet f-18. Malaysia kini mula membina kapal perang sendiri, iaitu versi NGVP (new generation patrol vehicel) dengan bantuan teknologi Perancis.

Di tambah pula dengan Kapal Selam Scropene yang merupakan terbaik di Asia, diakui oleh pakar ketenteraan U.S sendiri, Scropene merupakan kapal selam yang tersenyap serta terpantas,lebih hebat berbanding Sjormeen singapura.

Malaysia juga bakal membeli sistem JERNAS daripada firma MBDA UK Ltd. iaitu sistem peluru berpandu pertahanan udara jarak dekat paling
canggih bernilai lebih RM1.188 bilion.

hahaha,, lucu kalau bacanya. so kuat banget malaysia.
kalau memang benar begitu, MANA BUKTI NYA??? peringkat tentara 100 besar di dunia aja malaysia gak masuk. tentaranya alay dan kaya banci semua. HAHAHA..

0 komentar:

Posting Komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More